Agentia Imobiliara este o firma canalizata pe tranzactii imobiliare

Agentia Imobiliara este o firma canalizata pe tranzactii imobiliare (vanzare/cumparare/inchiriere) a proprietatilor imobile, aducand fata-n fata oferta cu cererea si oferind consultanta imobiliara pe parcursul tranzactiei. Rolul unei astfel de societati este acela de a ajuta oamenii sa-si gaseasca locuinta ideala sau de a-si vinde la un pret avantajos imobilul/terenul din proprietate.

Nu de putine ori se intampla ca un potential vanzator/cumparator sa devina reticent in momentul in care sta in fata deciziei de a colabora sau nu cu o agentie imobiliara. In aceste sens doua motive principale stau la baza unui refuz de a da curs liber unei colaborari:

  • – o experienta urata cu o agentie imobiliara sau sfatul unor prieteni care au avut o astfel de experienta.
  • – comisionul perceput de agentia imobiliara.

In cele ce urmeaza vom discuta despre primul caz, urmand ca al doilea caz sa-l dezbatem intr-o viitoare editie.

Exista inca prejudecati legate de modul de lucru al agentiilor imobiliare, si pe buna dreptate atata timp cat exista persoane nemultumite de serviciile oferite de anumire agentii, chiar daca in ultimul timp serviciile oferite de acestea au cunoscut o imbunatatire remarcabila.

Inainte de a cumpara/ vinde sau inchiria este foarte important sa gasesti o agentie imobiliara profesionista care sa te poata asista pe tot parcursul tranzactiei, iar atentia acordata acestei alegeri sa fie deosebita pentru ca la sfarsitul intregului proces sa fiti pe deplin multumit(a) de alegerea facuta.

Urmatorii pasi v-ar putea fi de folos in alegerea unei agentii profesioniste:

  • – consulta-te cu persoane apropiate (rude, prieteni) si cere recomandari celor care au colaborat cu un consilier imobiliar si au fost multumite. Astfel vei fi directionat spre agentia care isi doreste sa-si pastreze clientii, sa castige altii noi, iar reputatia sa ramana nepatata.
  • – intrebati decat timp activeaza in domeniul imobiliar.
  • – ce comision percepe. Acesta difera atat de la o agentie la alta cat si in functie de tipul tranzactiei.
  • – care este strategia de promovare pe care doreste sa o foloseasca in dreptul dvs.
  • – citeste contractul de vizionare/intermediere inainte de a-l semna.
  • – intrebati daca are recomandari de la fostii clienti

Daca agentul are o problema in a va raspunde, de genul hmm…, se supara, raspunde repezit sau pare agitat, viitorul relatiei cu respectivul agent nu pare a fi unul stralucit. Dar daca sunteti multumit(a) de ceea ce auziti, sunt sanse mari sa fiti pe maini bune.

Totodata nu ezitati sa va interesati de existenta si legalitatea functionarii a agentiei imobiliare cu care doriti sa colaborati, atat la Directia Generala a Finantelor Publice si Registrul Comertului cat si un simplu click pe internet.

Pe langa toate acestea, o analiza facuta in dreptul agentului imobiliar (tinuta, vocabular, mod de prezentare, cunostinte temeinice in domeniul imobiliar, implicare) la o prima intalnire, va poate ajuta foarte mult in decizia de a colabora sau nu cu respectiva agentie.

Prioritatea unui agent imobiliar este aceea ca in activitatea sa, clientul sa fie intodeauna pe primul loc, sa-i acorde o atentie speciala, sa-l tina la curent cu noutatile din piata si sa-i ofere consultanta permanenta pe parcursul actiunii.

Dupa ce ai facut cea mai buna alegere pe partea de agentie, este timpul sa te apuci de treaba, si mare grija, nu te grabi pentru ca nu vinzi, nu cumperi si nici nu inchiriezi o jucarie, ci un bun imobil.

„Incearca nu sa fii un succes, ci sa fii o valoare.” Albert Einstein

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Compare